Latviskā kultūras mantojuma izzināšanas diena

Latviskā kultūras mantojuma izzināšanas diena

 

Latviskā kultūras mantojuma izzināšanas dienā Ar #Latvijasskolassoma atbalstu visu klašu skolēni skatījās savu izvēlētu filmu.

 

Filma “Tizlenes”.

7.b klases jauniešu domas par filmu apkopoja klases audzinātāja Sanita Vītola:

Filmā bija parādītas darbības, kas tiešām notiek mūsdienās, un tu saproti, ka daudzas lietas, gadiem ejot, nemainās. Es ieguvu to, ka tev ir jābūt pašam. Es sapratu, ka nevajag mainīties citu dēļ un galvenais ir īsta draudzība. Es iemācījos, ka cilvēku nevērtē pēc izskata, jo iekšēji viņš var būt pilnīgi citādāks.

9.b klases jauniešu domas par filmu apkopoja klases audzinātāja Santa Brauča:

Pamācoša un interesanta, pat smieklīga filma. Filmu nav veidojis vecs režisors, jo tajā attēlota mūsdienu jauniešu dzīve 9.klasē, žargons. Nav sevi jāmaina, lai būtu laimīgs un iederētos. Patika specefekti. Ir parādīts mobings skolā. Nevajag dalīt cilvēkus, ir jābūt vienotiem. Arī sliktie brīži ir vajadzīgi un noderīgi mūsu dzīvē. 

8.b klases jauniešu domas par filmu apkopoja klases audzinātāja Iveta Dūčmane:

Noskatoties filmu “Tizlenes”, man patika tas, ka filmā parādītas dažādas stadijas, kad iet cauri pusaudžu vecumam – grib iederēties, maina intereses tikai, lai izpatiktu citiem, un sāk lietot narkotikas un alkoholu, lai kļūtu “stilīgs”, taču tas vispār nav stilīgi. Man nepatika tas, ka Sarmīte pameta savas labākās draudzenes un aprunāja viņas aiz muguras. Draudzenes uzticējās Sarmītei un pavadīja daudz laika kopā tikai, lai viņas pamestu. Es ieguvu to, ka nevajag izpatikt citiem, tu atradīsi savus cilvēkus un ir jāseko saviem sapņiem. Pats galvenais ir būt tādam, kāds tu esi, nevis kāds cits. Man patika filmas slēptā doma, ka dzīve nav kā amerikāņu pusaudžu filma. Filma varēja būt labāka. Liekas, ka vairāk domāta meitenēm. Man patika, ka šajā filmā parādītas visādas meiteņu problēmas! Es ieguvu no filmas to, ka visas problēmas un trakie notikumi nākotnē pazudīs un tu varēsi pasmieties par to, kā tev gāja skolas laikos. Man iepatikās galvenās varones, visvairāk Sarmīte, jo filmā parādīts, kā viņa mainās kā cilvēks. Bija labi atainotas mūsu problēmas – vecāki ar savu bērnu nesaprotas, ar savu ķermeni problēmas. Es visu filmas laiku smaidīju. Šī ir laba komēdija. Filmā gribēts pateikt, ka vajag darīt to, ko es gribu un darīt to, kas mani iepriecina.

7.a klases jauniešu domas par filmu apkopoja klases audzinātāja Laura Ķevle.

Filma “Sprīdītis”.

5.b klases skolēnu domas apkopoja klases audzinātāja Līva Freimane.

Pirms filmas noskaidrojām, kurā gadā uzņemta filma un ar kuru valsti sadarbojās kinostudija. Pēc filmas izspēlējām Kahoot spēli par filmā redzēto. Skolēni pēc filmas noskatīšanās atzina, ka bija interesanti, visvairāk paticis, kā Sprīdītis uzvarēja velnu un dancināja Milzi Lutausi.

Filma “Dvēseļu putenis”.

9.a klases skolēnu domas apkopoja klases audzinātāja Lāsma Rumpe.

Filmā jaunieši redzēja spraigus notikumus, cīņas, emocijas. Uzzināja Neatkarības kara patieso, baiso realitāti, vēsturiskos notikumus filmas skatījumā. Iepazina cilvēku dzīves likteņus, izjuta kara emocijas.

Filma ļoti patika, lai arī bija emocionāli ļoti smaga. Skolēni pārdzīvoja par galveno varoni un viņa ģimeni, kā arī par citiem karotājiem. Vienmēr ir jāuzrauga savi mīļie!! Aizdomājās par savu dzīvi, skatoties uz jauniem puišiem karotājiem, viņu piedzīvoto. Filma liek aizdomāties par savu valsti un vēsturi, kāpēc cilvēki nepadevās un gribēja kļūt neatkarīgi. Kā cīnījās neskatoties ne uz ko. Filma ļāva labāk izprast vēstures stundās mācīto. Filma ir ļoti laba, emocionāla un svarīgi katram latvietim noskatīties. Tā pacilāja un lika aizdomāties par patriotismu un cīņām, kas padarīja mūsu dzimteni par brīvu valsti. Jā, mūsu valsts rašanās ir notraipīta ar jaunu zēnu un vecu vīru asinīm, māšu un māsu asarām, ar izmisumu un bailēm, bet, pateicoties viņu drosmei, vēlmei atbrīvot tēviju un dzīvot brīvā zemē ar saviem mīļajiem, mēs varam dzīvot savā zemē, ar savu valodu, savu karogu, savām dziesmām un ar saviem cilvēkiem. Filmu pavisam noteikti iesaka noskatīties ikvienam, jo tajā ir liela vērtība, vēsture un emocijas.

Filma “Mammu, es tevi mīlu”.

4.b klases audzinātājas Ingas Ābelnieces komentārs:

Pirms aktivitātē noskatījāmies filmas online treileri un interviju ar filmas galveno varoni Kristoferu Konovalovu. Skolēni īpaši gatavojās filmu rītam – popkorns, tēja… Daļai skolēnu sestdienas rītā pievienojās arī vecāki, brāļi un māsas. Filmā mēs varējām sekot līdzi piedzīvojumu bagātai nedēļai Raimonda dzīvē. Pēcaktivitātē ar skolēniem pārrunājām notikumu secīgumu, iesaistījāmies diskusijās par problēmu nozīmīgumu. Šis rīts 4. b izvērtās par ģimeniski jauku kopā būšanu!

5.a klases audzēkņu domas par filmu apkopoja klases audzinātāja Evita Dureika:

Filmas galvenais varonis ir zēns Raimonds, viņam ir 13 gadi. Viņš iekuļas ļoti daudz nepatikšanās. Šajā filmā viņš pazaudē savu saksafonu. Ja gribat zināt, kas notika tālāk, noskatieties filmu. Man filma ļoti patika, tiešām iesaku citiem filmu noskatīties, jo tur var diezgan labi saprast filmas galveno domu – nedrīkst melot un zagt! Es filmu vērtēju 4****, jo vajadzēja filmas nobeigumu!

Skolēni savas atziņas par filmu apkopoja Padlet sienā.

Multfilma “Jēkabs, Mimmī un runājošie suņi”. 

3.a klases skolēnu domas par filmu apkopoja klases audzinātāja Aiva Greitāne.

Vajag domāt labu, tad arī labais notiks. Nevajag padoties, bet atrast, kā notikumu atrisināt. Ir labi, ja Tev ir draugi. Ir vērts noticēt drauga palīdzībai. Katram ir svarīgas savas mājas. Patika animācjas filmas mūzika, dziesma. lepojamies, ka latviešiem ir šāda animācijas filma.

3.b klases skolēnu domas par filmu apkopoja klases audzinātāja Dace Neizaka.

Mums ļoti patika šī filmiņa un tā mums iemācīja: ticēt saviem spēkiem; kopā viss ir iespējams; vajag tiekties uz labiem mērķiem; ticēt draugiem; jābūt draudzīgam, draudīgam, drosmīgam, uzticīgam; vecās mājas un parkus nevajag mainīt (nojaukt), tos vajag atjaunot.

1.c klases skolēnu domas par filmu apkopoja klases audzinātāja Ieva Andersone.

Bērni pēc multfilmas noskatīšanās zīmēja zīmējumus par viņuprāt visinteresantākajiem sižetiem. Bērni atklāja, ka arī noteikti vēlētos cīnīties par savām mājām, ja to vietā kāds vēlētos uzcelt debesskrāpi. Bērni atzina, ka Jēkabs un Mimmī bija ļoti drosmīgi bērni.

Filma “Bedre”.

6.a klases skolēnu domas apkopoja klases audzinātāja Anita Raude. Viņa atzīst, ka filma ir izcils materiāls diskusijām vērtībizglītībā. Skolēni labprāt to noskatītos vēlreiz, jo tā liek aizdomāties par dzīvi. Paldies par lielisko iespēju to noskatīties!”

Filmas centrā ir desmitgadīgs puika Markuss, filmas darbība noris Brocēnos. Filma ļoti labi ataino mūsdienu sabiedrības aktuālās problēmas, kā meli, noslēpumi, noklusēšana, vardarbība ģimenē, vecāku un bērnu nesaprašanās un sabiedrības nepamatotā, aplamā nosodīšana. Filma neatstāj vienaldzīgu nevienu skatītāju, skatīšanās laikā rodas virkne jautājumu un pārdomu. Daudzas vērtīgas atziņas visas filmas garumā izteica noslēpumainais jūrnieks Juris, kas patiesībā izrādījās sieviete, Markusa omes bērnības draudzene, kas ir vientuļa un tikai ilgojas pēc drauga, piemēram, ka  “naidu nedrīkst vairot, citādi labajam nepietiks vietas, bet vietas ir tik, cik ir” un “daudzas problēmas dzīvē rodas no meliem”.

Filma bija interesanta, tā pastāsta, kāpēc nebūt sliktiem pret citiem. Ja cilvēks atšķiras no citiem, tas nenozīmē, ka viņš ir sliktāks. Varbūt viņš pat ir labāks. Nevajag cilvēku pieņemt par sliktu, ja viņš kaut ko izdarīja nepareizi. Filma ir pamācoša, tiešām daudz ko iemāca, tajā ir zelta likumi! Pēc strīdiem ir svarīgi piedot viens otram. Vienmēr vajag padomāt to, ko saka un dara! 

Skolēni savas atbildes sniedza vietnē menti.com

Izrādi “Puika ar suni” skatījās 4.a klase. Informāciju apkopoja klases audzinātāja Rasa Štromane.