
30 Jūn Pedagogu digitālo prasmju stiprināšana ar mākslīgā intelekta rīkiem: solis pretī mūsdienīgai izglītībai
No zinātkāres līdz rīcībai – apgūtas Mākslīgā intelekta (AI) iespējas, kas jau rīt var mainīt mācību stundu!
Kursa galvenie mērķi un uzdevumi:
Apzināt un praktiski apgūt aktuālākos AI rīkus un tehnoloģijas, ko iespējams izmantot mācību procesā. Izprast AI potenciālu personalizētas un pašvadītas mācīšanās veicināšanā. Attīstīt kritisko domāšanu, izvērtējot AI risinājumus no ētikas, drošības un datu privātuma viedokļa. Veidot starptautiskus kontaktus un sadarboties ar citu valstu pedagogiem, apmainoties ar labās prakses piemēriem. Izstrādāt idejas un prototipus praktiskai AI integrācijai savā izglītības iestādē.
Iegūtās zināšanas un to pielietojums skolā:
Kursa laikā iegūtā pieredze sniedza ne tikai teorētisku ieskatu, bet arī praktiskas iemaņas dažādu AI rīku izmantošanā. Šie rīki ļauj labāk pielāgot mācību materiālus skolēnu individuālajām vajadzībām, sniegt automatizētu atgriezenisko saiti un uzlabot mācību procesa efektivitāti. Īpaša uzmanība tika pievērsta arī tehnoloģiju ētiskajai lietošanai un datu aizsardzībai, kas ir būtiski ilgtspējīgai tehnoloģiju integrācijai skolā.
Iegūtās prasmes tiks izmantotas:
mācību satura personalizēšanā un skolēnu iesaistes veicināšanā;
inovatīvu mācību metožu ieviešanā, integrējot AI rīkus ikdienas darbā;
semināru un darbnīcu organizēšanā kolēģiem;
diskusiju rosināšanā par digitālās transformācijas stratēģijām skolas attīstībā.
Galvenās atziņas un secinājumi:
Mākslīgais intelekts izglītībā nav tikai tehnoloģija, bet arī pedagoģisks rīks, kas jāizmanto ar pārdomātu pieeju.
AI nevar aizstāt skolotāju, bet tas ir vērtīgs palīgs laika resursu pārvaldībā, individualizētā atgriezeniskajā saitē un skolēnu progresa uzraudzībā.
Ilgtermiņā AI ieviešana prasa mērķtiecīgu skolotāju profesionālo pilnveidi un stratēģisku plānošanu skolas līmenī.