Naudas diena jeb skolēni mācās pārvaldīt finanses

Naudas diena jeb skolēni mācās pārvaldīt finanses

 

31.oktobrī Saldus pamatskolas skolēni piedalījās “Swedbank” piedāvātā finanšu pratības iniciatīvā “Naudas diena”.

Pasākums notika tiešsaistē – videolekciju formātā interaktīvā, vieglā un sparotamā veidā skolēniem tika stāstīts, kas ir nauda, kāpēc būtikska budžeta plānošana, kā pelnīt naudu un kā to gudri ieguldīt.

 

Katrai klašu grupai tēma bija piemērota vecumposmam:

  • Nauda. Tās veidi un drošība.

  • Kā gudri rīkoties ar naudu.

  • Budžets. Ieņēmumi un izdevumi.

  • Karjera. Gatavošanās nākotnes profesijai.

Pasākuma laikā skolēni kopā ar skolotājiem veica  uzdevumus, tos iesūtīja organizatoriem un piedalījās izlozē. Trīs veiksmīgākās klases katrā grupā varēja saņemt finansējumu kopīgas klases aktivitātes īstenošanai.

“Naudas dienā” aplūkotās naudas tēmas tika apgūtas ekspertu vadībā. Par pozitīvu gaisotni visa pasākuma laikā rūpējās Jānis Pētersons (“Citi Zēni”), bet noslēgumā tika sarīkota ballīte – grupas “Citi Zēni” koncerts.

 

Skolēnu atziņas pēc pasākuma:

  • ar lielu interesi klausījāmies par drošības jautājumiem, saistītiem ar naudu un tās glabāšanu;
  • starpbrīdī  iesaistījāmies aptaujas pildīšanā;
  • radoši izpaudāmies zīmējumos, kāda būs nauda nākotnē;
  • dalījamies pieredzē par to, kā vecāki pelna naudu;
  • nodarbību noslēgumā aktīvi līdzdarbojāmies ar grupas “Citi zēni”dalībniekiem;
  • prasme pielāgoties ir viena no svarīgākajām prasmēm jebkurā profesijā;
  • mākslīgais intelekts ir sācis savu uzvaras gājienu;
  • jāsāk ļoti nopietni plānot sava karjera; 
  • Latvijā var iegūt konkurētspējīgu izglītību;
  • naudu nevar tērēt, kur pagadās;
  • ka mākslīgais intelekts nevar un necenšas aizstāt cilvēku, bet to pilnveido;
  • mums sanāca interesanta diskusija par tēmu- vēlmes, vajadzības;
  • mēs veikalā vēlētos norēķināties ar kastaņiem un lapām;
  • sapratām, ka bez naudas mēs nebūtu nekas;
  • mēģināsim neuzķerties uz naudas viltotājiem;
  • uzzinājām, ka kādreiz varēja iepirkties ar gliemežvākiem;
  • bija grūti iztēloties, kāda varētu būt nākotnes nauda;
  • ja nākotnes cilvēki ceļos galaktikā, tad tur varēs norēķināties par precēm un pakalpojumiem ar zvaigžņu formas banknotēm;
  • uzzināju, ka labāk naudu var sakrāt, ja ir konkrēts mērķis un noteikts laika termiņš;
  • patika rēķināt uzdevumus par dažādām izmaksām;
  • ieguvām noderīgu informāciju par naudas tērēšanu gudri un nav jāpērk preces uz atlaidēm, ja to tiešām nevajag;
  • ļoti patika plānot akvaparka apmeklējuma izmaksas;
  • sapratām, ka uz akvaparku aizbraukt nav lēti;
  • tagad es zinu, ka krājot arī nelielus līdzekļus, es varu sakrāt tik un tā.