ENERGETYCH JOURNEY

ENERGETYCH JOURNEY

Darbības laiks:  01. 09. 2019. – 31. 08. 2021.

Projekta mērķis:  Veicināt sadarbību starp piecu dalībvalstu skolēniem un skolotājiem, mācoties un papildinot zināšanas par tēmu “tehnoloģijas un zinātne”, dažādiem enerģijas ieguves veidiem – saules, vēja, ūdens, hidro, biomasas un kodolenerģiju.

Projekta koordinators: ZUBIALDELHI sākumskola Spānijā.

Dalībvalstis: Latvija (Saldus pamatskola), Čehija, Kipra, Spānija (Basku zeme).

Projektā darbojas skolēni no 10 līdz 12 gadiem.

Projekta galvenās aktivitātes:

1) Projekta laikā dalībnieki mācīsies par izmantotiem enerģijas veidiem pagātnē, tagadnē un nākotnes iespējām, kā formālās un neformālās mācīšanās iespējas palīdz attīstīt visas kompetences;

2) Projekta vizīšu laikā un starplaikos tiks organizētas dažādas praktiskas nodarbības par tēmu;

3) Partnerskolu dalībnieki vizītē Latvijā iepazīsies ar Enerģētikas muzeju, apmeklēs 2 HES, izstrādās projektu, piedalīsies STEM priekšmetu stundās un dažādās praktiskās darbnīcās skolā;

4) Projekta laikā tiks izstrādāti dažādi pētnieciskie un metodiskie materiāli angļu un visās partnervalstu nacionālās valodās.

Projekta īstenošanas laikā 20 skolēniem un 8 skolotājiem būs iespēja nedēļu viesoties kādā no partnervalstīm, mācīties un strādāt kopā, piedalīties dažādās aktivitātēs, tuvāk iepazīt šo valstu vēsturi, kultūru un tradīcijas.

 

Pirmajā vizītē uz Basku zemi Spānijā devās skolotāja Laura Ķevle, Linda Kuskova, Laima Krasta un skolēni – Alise Vasiļevska, Monta Miķelsone, Sandra Lukašenoka, Oskars Homanis un Elans Balgalvis.

Sagaidot mūsu ierašanos, Basku zemes skolēni un skolotāji bija sagatavojuši dažādus priekšnesumus – izveidojuši goda vārtus pie skolas ieejas, caur kuriem devāmies mūzikas pavadībā, katra klases bija sagatavojusi kādu no nacionālajām dziesmām vai dejām,  arī skolotāji bija iestudējuši priekšnesumu –  nacionālo deju, kurā aicināja piedalīties arī mūs. Savukārt mēs projekta dalībniekus pārsteidzām ar savu uzstāšanos, nodziedot latviešu tautas dziesmu Bēdu manu lielu bēdu.

            Nedēļai sākoties, skolēniem bija iespēja pārstāvēt un iepazīstināt ar savu valsti pārējos projekta dalībniekus. Skolēni rādīja un stāstīja sagatavoto prezentāciju – Mana skola. Vizītes laikā skolēni un skolotāji piedalījās dažādās nodarbībās un devās mācību ekskursijās. Paralēli ieplānotajām aktivitātēm projekta koordinatori satikās, lai pārrunātu paveikto, apspriestu ieplānotās aktivitātes un izrunātu dažādus jautājumus par janvārī plānoto vizīti Latvijā, savukārt skolotājiem bija iespēja piedalīties seminārā un papildināt zināšanas par platformas eTwinning  lietošanu.

            Nedēļu iesākām ar viesošanos un praktisku darbošanos miltu dzirnavās, kuras atrodas netālu no ciema Zeberio. Uzzinājām, kā, izmantojot ūdens enerģiju, tiek darbinātas dzirnavas, kurās tiek malti kukurūzas milti. Savukārt, kad milti bija samalti, skolēniem bija iespēja pašiem mīcīt mīklu un izcept savu maizīti. Tālāk devāmies uz Dzelzs kalēja muzeju, kurā skolēniem bija iespēja apskatīt dažādus kalēja darbā izmantojamus instrumentus un ierīces, kā arī dažādus kalēja izveidotus darbus. Apmeklējām arī „el Pobal” vietu, kur uzzinājām, kā Zeberio vietējā apkārtnē tika iegūta dzelzs rūda, kā un ar kādiem instrumentiem tā tika apstrādāta, lai iegūtu dzelzi, un vērojām īstu kalēju darbībā viņa darbnīcā.

            Nedēļas otrajā pusē devāmies skaistā pastaigā augšup kalnā, lai viesotos muzejā, kurā mums pastāstīja un parādīja par vietējā apkārtnē atrodamajiem derīgajiem izrakteņiem. Lielākais piedzīvojums bija Mutriku viļņu elektrostacijas apmeklējums pie Atlantijas okeāna, kurā uzzinājām, kā, izmantojot okeāna viļņu spēku, iespējams iegūt elektroenerģiju un kā to izmantot ikdienā. Esot pie Atlantijas okeāna, piedalījāmies izzinošā ekskursijā Ģeoparka muzejā, kur uzzinājām, kā ir mainījusies pasaule gadsimtiem un laikmetiem ritot. Savukārt projekta noslēdzošajā ekskursijā viesojāmies Gugenheima muzejā, kur mums bija iespēja iepazīties ar dažādu mākslinieku darbiem četrstāvīgā muzeja plašajās un modernajās telpās.

            Vizītes noslēgumā skolotāji, skolēni un vecāki kopīgi vakariņoja, tika spēlēti Basku zemes tradicionālie mūzikas instrumenti, dejotas nacionālās dejas un aizvadītas sirsnīgas sarunas par nedēļas garajiem piedzīvojumiem. Skolēni un skolotāji atzina, ka nedēļa ir izdevusies, interesanta un pilna piedzīvojumiem, skolēni ar skumjām sķīrās no savām viesģimenēm un iepazītajiem draugiem.

Brauciena apkopojums prezentācijā:vizite_basku_zeme

Otrā vizīte Latvijā no 19. līdz 25. janvārim.

Projekta aktivitāšu apraksts šeit: Aktivitātes Latvijā